Här har vi varit

Ingelstad – Självklart började våran resa hemma på gården, där alla sprang omkring som yra höns för att få med allt som eventuellt skulle behövas.

Stockholm – Ett kort stopp på Arlanda för att åka vidare mot ”den andra sidan”.

Frankfurt och Singapore – Båda väldigt korta stopp under våran flygresa, i Frankfurt åt vi mat och i Singapore var det bara väldigt varmt och fuktigt.

Sydney – Det var här våran semester verkligen började, vi såg Opera Huset, Sydney Harbor Bridge, åkte båt i hamnen och pappa och Ida badade i havet när vi besökte Bondi Beach.

Christchurch – Vi landade här en tidig morgon, eller så tidig var den väll inte runt tio tror jag vi kom fram men det tog en timme för oss att komma igenom hela tullproceduren. Vi fixade internet för resan och åkte sedan vidare till hotellet som låg mindre än fem minuter från flygplatsen.

Det var även här som vi såg ”The Hobbit” som nästan alla satt och små slumra till även då det var en väldigt bra och välgjord film.

Fairlie – Vårt första stopp med husbilen skedde på en camping i en liten stad som denna. Vi hann inte med mycket här, bara laga mat på kvällen, äta frukost på morgonen och sen var vi iväg igen.

Cromwell – Här gjorde vi ett väldigt efterlängtat lunch stopp på vägen mot Queenstown. Enligt kartan fanns det flera små städer innan, men de han vi åka förbi innan vi insett att vi var där, så vi tog hela sträckan till Cromwell innan lunch den dagen.

Queenstown – Vi anlände ganska lagom tidigt och fick tid att se oss omkring lite grann och boka det första stora äventyret för familjen.

Och så började det, tidigt på morgonen så gick vi upp och åt frukost innan vi skulle ge oss iväg på fallskärmshoppning, alla började bli lite nervösa inför det stora hoppet men alla vaknade med glatt humör. Efter alla hade hoppat var vi nöjda med vårt val av aktivitet för den dagen, det var verkligen något spännande. Tillbaka i Queenstown letade vi reda på ett fish ’n’ chip ställe och åt lunch innan vi letade oss hem till husbilen och beställde nästa aktivitet.

Som utfördes tidigt nästa morgon innan vi åkte vidare. Det var bungy som stog på schemat för de två yngsta. 134 m fall, högt över marken. Vi har filmbevis på att det är genomfört. När vi kommit tillbaka in till staden gick vi den här gången till ett litet bageri och köpte pajer som vi åt på vägen till husbilen, ett lyckat val tyckte hela familjen.